Táto webová stránka používa na účely poskytovania služieb súbory cookie. Používaním stránky vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie.

Ako zlepšiť dopravu v kraji: diaľnice, električky, vlaky či lanovka?


Ak Pavol Frešo sľubuje dopravu zadarmo, ja hovorím, že doprava zadarmo neznamená lepšiu dopravu. Ja plánujem urobiť v kraji lepšiu integrovanú dopravu pre ľudí. Lepšia integrovaná doprava je taká, ktorá bude mať:

 

  • viac spojov tam, kde to ľudia potrebujú;
  • kratšie prestupové časy a lepšiu nadväznosť spojov;
  • na vlakoch špičkový interval 30 minút a v ostatnom čase 60 minút;
  • intervalový cestovný poriadok v prímestskej autobusovej doprave;
  • lepšiu dostupnosť vlakových staníc cez parkoviská pri stanici, cyklotrasy a kyvadlové spoje;
  • preferenciu električiek, autobusov a trolejbusov v MHD;
  • terminály integrovanej osobnej prepravy v Devínskej Novej Vsi a vo Vrakuni na pohodlný prestup z vlaku na MHD a naopak;
  • jednoduché a prehľadné ceny lístkov.

 

To všetko je reálne urobiť v priebehu volebného obdobia päť rokov. Ak Juraj Droba sľubuje všetky možné električkové trate, tak treba povedať, že v najbližších piatich rokoch nevie ani jednu zrealizovať. Reálne z hľadiska novej dopravnej infraštruktúry do päť rokov je:

  1. Začať budovať preložku cesty II/502, tzv. gróbske obchvaty ako základ obchvatu Pezinka;
  2. Vybudovať cestu Rohožník Malacky;
  3. Vybudovať záchytné parkoviská po dohode s Bratislavou a ďalšími mestami a obcami v kraji v miestach možného prestupu na verejnú dopravu;
  4. Vybudovať cyklotrasu JURAVA II a ďalšie cyklotrasy v kraji;
  5. Prijať opatrenia na podporu elektromobility, resp. alternatívneho pohonu v osobnej i vo verejnej doprave;
  6. Rekonštruovať karloveskú a ružinovskú radiálu;
  7. Vybudovať novú električkovú trať Pribinova-Košická za súkromné peniaze;
  8. Vybudovať nadzemnú elektrickú dráhu za súkromné peniaze;
  9. Všetky ostatné plány dostať do polohy projektu a územného rozhodnutia.